روانشناسی

مقالات خود شناسی / روانشناسی /

روانشناسی

مقالات خود شناسی / روانشناسی /

دروغگوها چه شکلی اند؟

دروغگوها چه شکلی هستند؟ به یقین شاخ و دم و غیره ندارند ولی اگر خوب دقت کنید، تفاوت هایی با آدم های معمولی دارند که آنها را لو می دهد. الان بحث بر سر خرید است و همه می دانیم این روزها یک خرید موفق اگر نه به اندازه مذاکرات هسته ای، به هر حال در همان حد پیچیده است.
  
پشت یک ویترین میخکوب می شوی؛ این همان جنسی است که مدت ها دنبالش می گشتی و ... تازه داستان شروع می شود؛ چه کنیم که سرمان کلاه نرود؟ یا اینطور می توان پرسش را دوباره مطرح کرد که چگونه در هنگام خرید سیاست به خرج بدهیم؟

* چشم ها فقط قسمتی از بدن هستند که حتی دروغگوهای حرفه ای هم نمی توانند آن را تغییر دهند. مردمک چشم ها شروع به تنگ شدن می کنند و سعی می کنند نور کمتری را جذب کنند تا مغز برای دروغگویی تحلیل کند و داستان دروغ خود را بسازد. پس اگر فاصله با فروشنده کم است توصیه می کنیم که به مردمک چشم های او دقت کنید. 
* دروغگویی فرآیندی انرژی بر برای مغز است. وقتی دروغ می گوییم مغز ما میزان بیشتری اکسیژن و خون مصرف می کند. در نتیجه مغز علائمی را به اشتباه آنالیز و اجرا می کند. مثلا خاراندن دماغ، خاراندن شقیقه ها و پشت گردن از علائم دیگر دروغگویی است.

استفاده از اصطلاحات غیرضروری و جزییات بسیار ریز برای منحرف کردن افکار خریدار به کلیات کالا یا خدمات برای جلوگیری از تصمیم گیری درست از جمله حیله های یک فرد دروغگو است.

فروشنده دروغگو گاهی اوقات دست های خود را به صورت، گلو یا دهانش می مالد؛ ترشح هورمون هایی که دروغگویی را جرم و خلاف برای مغز تعریف می کند، باعث این کار می شود.

* فروشنده تیک عصبی داشته باشد، هنگام دروغگویی این تیک عصبی به وضوح در مقاطعی دیده می شود. مثلا بالا انداختن چندین باره شانه ها، بالا انداختن ابروها، تکان دادن پاها و تیک هایی از این قبیل، تن صدای فروشنده دروغگو معمولا یکنواخت و بدون تغییر در لحن است. جمله ها را مسلسل وار و بدون مکث ادا می کند.

* فروشنده دروغگوی غیرحرفه ای نمی تواند بر استرس و تعرق بدنش کنترل داشته باشد و اغلب دچار تعرق در کف دست ها و پیشانی می شود.

* یکی از شیوه های شناسایی فروشنده دروغگو این است که موضوع بحث را عوض کنید؛ فروشنده دروغگو خیلی از این مسئله خوشحال شده و احساس راحتی در صورت و حرکاتش دیده می شود.

او بحث جدید را با آرامش و اشتیاق بیشتری ادامه می دهد. فروشنده دروغگو علاقه زیادی به عوض شدن بحث دارد ولی کسی که صادق است از این تغییر ناگهانی بحث استقبال نمی کند و بحث ناتمام را ادامه می دهد.

فروشنده دروغگو با ژست های غیرمعقول سعی در منحرف کردن ذهن شما دارد. سرفه کردن درون مشت، بالا بردن دست روی سر و عقب بردن بالاتنه موقع حرف زدن از جمله ژست های آدم های دروغگو است.

ویزای استرالیا

موسسه تخصصی اخذ ویزای استرالیا

تداوم نسل سپید با سالها تجربه در زمینه ی مهاجرت از طریق ویزای اسکیل ورکر استرالیا شما را در پروسه ی مهاجرت یاری می کند. هدف ما رضایت شما متقاضیان عزیز و اخذ ویزای استرالیا برای شما در کوتاهترین زمان ممکن می باشد .

02188245257 - 09197175617

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.